Förenklar vardagen för alla roller

Sjukdomshantering
Sjukdomshantering i HRM:s lönesystem handlar om att hantera allt från sjukanmälan till löneavdrag och samordning med Försäkringskassan.

Olika roller
Vårt lönesystem är byggt för att anpassa lösningen utifrån vem som använder systemet. Inte enbart för dig som arbetar med lön eller HR utan även för medarbetare och chefer, men dessa grupper arbetar i självservicedelen, som har ett enklare och mer intuitivt gränssnitt. Systemet är alltså detsamma, och alltid senaste versionen, men vyn och accessen är styrt utifrån behov och behörighet. Vi sätter alltid användaren i fokus.

Bemanning
Att effektivt kunna arbeta med schemaläggning, bemanning och personalplanering i lönesystemet är en framgångsfaktor för alla företag med hög personalintensitet.

Organisation och hantering av anställning
HRM:s lönesystem innehåller en mängd funktioner för att hantering av organisation.

Lönerevision
Den årliga lönerevisionen är en viktig process i en organisation. Den skall ske på ett strukturerat sätt och är baserad på ett antal kriterier, t.ex. prestation, marknadsläge och kollektivavtal.

LAS-hantering
I HRM:s lönesystem finns inbyggda rutiner för en effektiv hantering av LAS (Lagen om Anställningsskydd) kopplat till organisationens medarbetare.

Tidrapportering
En effektiv tidrapportering är avgörande för både medarbetare och arbetsgivare. Det skapar struktur, ökar insikten och förbättrar organisationens beslutsfattande.

Resa och Utlägg
Vår applikation för Resa & Utlägg är en viktig del av vårt lönesystem och är skapad för att göra livet enklare för såväl medarbetare, som chefer och löneavdelningen. Med några få enkla steg registreras resor och utlägg av medarbetaren för att sen skickas in för godkännande av chef – säkert och snabbt.

Lönehantering
Vår mest självklara del av lösningen och den allting kretsar kring. Vårt lönesystem säkerställer att varje medarbetare får rätt lön vid rätt tidpunkt. Oavsett om lönen är fast, timbaserad, ackordbaserad, provisionsbaserad eller har något annat upplägg.
